PANEVĖŽIUKO PAGRINDINĖ MOKYKLA

 

 

 

  Šioje mokykloje mokiniai mokosi nuo 1991 m. 
  Adresas: Kranto g. 2, Panevėžiukas,
  Babtų seniūnija, LT-54050, Kauno raj.,
  tel./faksas: (8 37) 562 232,
  el. paštas: paneveziukomokykla@gmail.com

 

SVEIKUOLIŲ KLUBAS

SK istorija

SK  įkurtas 2002 m., kai mūsų mokykla buvo priimta į SSM tinklą. Jame dalyvauja 5 – 10 kl. mokiniai.
SK vadovė rusų k. ir technologijų vyr. mok. R. Jakienė. 

2002/2003 m. -  14 mokinių,  pirmininkė Januškevičiūtė Rūta
2003/2004 m. -  11 mokinių,  pirmininkė Januškevičiūtė Rūta
2004/2005 m. -  9 mokiniai,  pirmininkė Januškevičiūtė Rūta
2005/2006 m. -  16 mokinių,  pirmininkė Januškevičiūtė Rūta
2006/2007 m. -  24 mokiniai,  pirmininkė Vaičiūnaitė Vaida
2007/2008 m. -   26 mokiniai,  pirmininkė Vaičiūnaitė Vaida
2008/2009 m. -  23 mokiniai, pirmininkas Vaičiūnas Edgaras

 

 Šūkis:
„Mes dainuojame linksmai ir gyvename sveikai“

Daina
Mums jūra iki kelių,
Dangus lig pažastų.
Mes esame gigantai
Sveikuoliai aš ir tu.
Mes esame gigantai
Sveikuoliai aš ir tu.
 
Išgerk stiklinę sulčių,
Dantis išsivalyk,
Dainuok ir šok lig soties
Juokauk ir nesipyk.
Dainuok ir šok lig soties
Juokauk ir nesipyk.

 

 

2014 - 2015 m.m.

 

 

SVEIKATOS SAVAITĖ  ,,DIETŲ ĮVAIROVĖ”

2015 m.

02 – 09 Žinių ir mokslo dieta
1.  Renginys ,,Aš moku pasakyti NE” (5-8 kl.)
2. KL. valandėlė ,, Saugokimės gripo” (1-4 kl.)
3.  ,,Augu sveikas ir stiprus” (ikimokyklinė, priešmokyklinė grupės)

02 – 10 Meno dieta
Draugiškas plakatų ,,Sveikata” piešimas per pertraukas (priešmokyklinė grupė, 1-8 k
l.

02 – 11 Meilės viruso dieta

1. Valentino mados virusas. Meilės diskoteka (5-8 kl.)
2. Akcija ,,Padovanok širdelę draugui” (1-4 kl.)

3.  ,,Augu sveikas ir stiprus” (ikimokyklinė, priešmokyklinė grupės)

02 – 12 Trijų grūdų dieta
1. Grūdinių patiekalų degustavimas pertraukų metu (įv. košės, kepta duona ir kt.)
 (ikimokyklinė, priešmokyklinė grupės, 1-8 kl.)
2. Edukacinių filmų peržiūra ,,Mobilusis planetariumas” (ikimokyklinė, priešmokyklinė grupės, 1-8 kl.)

02 – 13 Judėjimo dieta, skirta Vasario 16 d. paminėti
Mes sportuojam (ikimokyklinė ir priešmokyklinė grupės)
Estafetės (1-4 kl.)

Tinklinio varžybos (5-8 kl.)

                                                                                                                                   Sveikuolių klubas

 

 

 

 

 

2013 m.

 

 

SVEIKATOS SAVAITĖ (02 11 – 02 15)

Integruotos pamokos ir renginiai

PIRMADIENIS (vasario 11 d.)

„Kvaišalams – NE, Sveikatai – TAIP“

1 pamoka – 10 kl. (chemija) – alkoholių cheminė sudėtis ir poveikis žmogui
2 pamoka – 10 kl.  (IT) – soc. reklama „Kvaišalams – NE, Sveikatai – TAIP“
3 pamoka – 7 kl. (lietuvių klb.) – „Sveiko gyvenimo taisyklės“
4 pamoka – 7 kl. (biologija) – Aš galiu
5 pamoka – 4 kl. (anglų klb.) – Pokalbis apie sveikatą
6 pamoka – 5 kl. (žmogaus sauga) – Sauga buityje
            7 – 8 kl. (tikyba) – Pokalbis apie priklausomybę
1 – 4 kl. – Dantų šepetėlių ir asmens higienos nauda

·
         Mankšta
·
         Integruotos pamokos
·
         Arbatų degustavimas (per ilgąsias pertraukas)

 

ANTRADIENIS (vasario 12 d.)

„Mes sveiki ir saugūs“

     1 pamoka – 5 kl. (dailė) – Koliažas „Saugi mokykla“ (darbą atlieka 5 – 10 kl. mokiniai)
2 pamoka – 5 kl. (matematika) – Sveikata ir matematika
3 pamoka – 7 / 8 kl. (anglų klb.) - Pokalbis „Kas yra sveikas žmogus?“
4 pamoka – 7/ 8 kl. (muzika) – Lietuvių liaudies dainos apie sveikatą
5 pamoka – 10 kl. (lietuvių klb.) – „Sveikas žmogus, koks jis?“
6 pamoka -  8 kl. (fizika) – „Triukšmo matavimas mokykloje“
7 pamoka – 7 / 8 kl. (kūno kultūra) – FA

1 - 4 kl. – Koliažai „Mes sveiki ir saugūs“

·         Mankšta

·         Integruotos pamokos

·         Judriosios pertraukos

·         Užgavėnių šventė „Šalčio nebijok, su draugais sportuok“

 

TREČIADIENIS (vasario 13 d.)

„Švara ir mityba – sveikatos garantas“

1  pamoka – 6 kl. (istorija) – Švaraus gyvenimo taisyklės
2
      pamoka – 7 /8 kl. (istorija) - Valstybės politika piliečių saugumo klausimais
3
      pamoka -  10 kl. (rusų klb.) – Švara ir tvarka aplinkoje
4
      pamoka – 8 kl. (matematika) – Maisto kalorijų skaičiavimo uždaviniai
5
      pamoka – 6 kl. (anglų klb.) – Sveikos mitybos piramidė
6
      pamoka – 7 / 8 kl. (biologija) – Infekciniai susirgimai ir kaip jų išvengti
7
       pamoka – 6 kl. (muzika) – Liaudies dainos apie daržoves ir vaisius
·
         Mankšta
·
         Integruotos pamokos
·
         Dantų šepetėlio ir muilo diena (antra pertrauka)
·
         Sulčių ir mikrožalumynų diena (trečia pertrauka)

 KETVIRTRADIENIS (vasario 14 d.)

„Mes linksmi ir sveiki“

 

1      pamoka – 6 kl. (geografija) – Sveiki žmonės pasaulyje
                 7 / 8 kl. (matematika) – Sveikatos biudžetas
2
       pamoka – 10 kl. (tikyba) – Gera nuotaika – sveikatos pagrindas
3
      pamoka – 6 kl. (tikyba) – Kur šypsena – ten ir sveikata
4
       pamoka – 10 kl. (lietuvių kalba) – Soc. šūkiai „Gyvenkime linksmai“
5
      pamoka – 10 kl. (matematika) – Rūkančio žmogaus išlaidos
6
      pamoka – 7 / 8 kl. (lietuvių kalba) – Savos kūrybos eilėraščiai apie sveikatą
               l0 kl. (technologijos) – Vitaminas C
 
·   Mankšta
·
   Integruotos pamokos
·
   Judrioji pertrauka
·
   Renginys „Sveikata ir meilė kitaip“

 PENKTADIENIS (vasario 15 d.) 

„Sportas - sveikata“

 

1      pamoka – 7 / 8 kl. (istorija) – Olimpinių žaidynių istorija
2
      pamoka – 7 / 8 kl. (geografija) – Šaškių gudrybės
3
      pamoka – 6 kl. (matematika) – Sporto šakų įvairovė
   7 / 8 kl. (lietuvių kalba) – Mėgstamiausia sporto šaka
4
      pamoka – 7 / 8 kl. (kūno kultūra) – FA kiekvieną dieną
              10 kl. (istorija) – Šaškių istorija
5
      pamoka – 7 kl. (matematika) – Dienos kilometražas
·
       Mankšta
·
      Judrioji pertrauka
·
      Šaškių turnyras, skirtas vasario 16 d.

 

 Ačiū už aktyvų dalyvavimą Sveikatos Savaitės renginiuose.
 P.S.  Integruotų pamokų darbus eksponuoti prie kabinetų ( ant kab. durų )  
Organizatoriai:  Sveikuolių klubas, vadovė R. Jakienė

 

 

          Sveikuolių veikla

     Šiais metais krikštynos buvo labai įdomios. Jos truko net kelis susitikimus, mat naujokų buvo daug. Pirmas susitikimas – žinių ir drąsos, o kitas – meninių  įgūdžių patikrinimas. Per kuriuos: žaidėme, šnekėjomės apie kolektyvą. Iš  pradžių visi elgėsi nedrąsiai, bet po kelių žaidimų visi atsipalaidavo. Taip pat ne visi drįso išreikšti savo nuomonę: kas yra kolektyvas, sveikata, kam reikalingas sportas ir judėjimas ir t.t., bet greitai ledai buvo pralaužti. Per krikštynas taip pat nutarėme, kad kiekvieną  pirmadienį  vis kitas narys ves  renginį  mūsų klubui. Kol kas visi mielai tai daro, nes visada būna įdomu : sporto diena, žaidimų popietė, programos „Gyvenimo įgūdžiai“ praktiniai užsiėmimai, galvosūkių mūšiai, sveikatinimo testai ir t.t. Taip pat dalyvaujame sveikatos projekte  „Mokinių sveikatos stiprinimas“. Organizuojam įvairius renginius, leidžiam inf. stendus, puošiam mokyklą ir kiekvieną rytą dalyvaujam kartu su mokyklos bendruomene rytinėje mankštoje. Pasirodo tai labai smagu ir naudinga..  Šiuo metu visi labai susidraugavę ir žingsnis po žingsnio žengiame i priekį. Mokinamės: gyventi sveikai, išklausyti kitų nuomonę, reikšti ją pačiam. Mūsų klubas – jėga.

Erika Simonaitytė

 

 

 

Projektas "Mokinių sveikatos stiprinimas"

 

Rugsėjo mėn.

Renginio data

Renginio laikas

Renginio pavadinimas

Renginio vieta

Atsakingas asmuo, tel. nr.

Rugsėjo 1-2 sav.

12.00

Gėrio dienos

Mokyklos kiemas, gėlynas

Priešmokyklinės grupės mok. E. Mačionytė

Kiekvieną antradienį

14.15 – 15.00

Higienos įgūdžių dienos

 Soc. pedagogės kab., dušas

Irena Aleksandravičiūtė

 2 kart / mėn.

 

Inf. stendų keitimas

Mokyklos foje

Sveikuolių klubas

09. 24

15.00

Paskaita bendruomanei „ Noriu būti sveikas “

Mok. aktų salė

Sveikatos priežiūros specialistė

09. 22

 12.00

Šeimų sporto diena
„ Mes vėl kartu“

 Stadionas

Sveikuolių klubas, E. Jakas, A. Navickaitė

Kiekvieną dieną

8.25 – 8.30

Rytinė mankšta

Mokyklos kiemas

Sveikuolių klubas,
A. Navickaitė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spalio mėn.

Renginio data

Renginio laikas

Renginio pavadinimas

Renginio vieta

Atsakingas asmuo, tel. nr.

Kiekvieną dieną

8.25-8.30

Rytinė mankšta

Mokyklos kiemas

Rita Jakienė

10.30

 15.00

Sveikuolių klubo sporto diena

Sporto salė

Sveikuolių klubas, Rita Jakienė

10.22-26

15.00

 Gerų darbų savaitė

Mokykla, kaimo teritorija

Sveikuolių klubas, Rita Jakienė

10 mėn. data tikslinama

19.00

Draugiškos sporto varžybos su kaimo bendruomenės jaunimu, Babtų gimnazijos mokiniais

Sporto salė

Edmondas Jakas

10 – 1-3 sav.

 

Informacinių stendų keitimas

Mokyklos foje

Sveikuolių klubas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lapkričio mėn.

Renginio data

Renginio laikas

Renginio pavadinimas

Renginio vieta

Atsakingas asmuo, tel. nr.

Kiekvieną dieną

8.25 – 8.30

Rytinė mankšta

Sporto salė

Rita Jakienė

12 – 17

 

Kiekvieną pirm.

15.00

 

15.00

Sveikuolių klubo sporto diena

„Gyvenimo įgūdžių“ programa

Sporto salė

 

Rusų k. kab.

Rita Jakienė

 

 SK

12 – 12

15:00

Šventė „Aš, mama ir tėtis“

Rusų k. kab.

Rita Jakienė

Kiekvieną antradieinį

14.15 – 15.00

„Gyvenimo įgūdžių programos“ praktiniai užsiėmimai

Soc. pedagogės kab.

Irena Aleksandravičiūtė

Visą mėnesį

 

 

 

 

 

12 - 15

 

 

 

 

 

 

18.00

Lankstinukai „Mokinių bendravimo ir elgesio abecėlė“; „Priekabiavimas“; „Būkime sveiki ir laimingi be alkoholio!“

Akcija „Įžiebkime gerumo ugnį“

Mokykla

 

 

 

  

Bendruomenės namai

Sveikuolių klubas, Irena Aleksandravičiūtė

 

 

 

Mokyklos ir kaimo bendruomenė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012 m.

 

 

Sveikuolių Klubo Komentarai

Edvinas Gvozdiovas, 8 klasė

 

K: Kodėl ir kada įstojai Į SK?

A: Nes Sveikuolių Klube aš, pagal pavadinimą, žinojau, kad pagerinsiu savo žinias apie sveikatą ir mažinsiu savo žalingus įpročius.

Į SK įstojau kai pradėjau eiti į 5-ają klasę. Lankau 3 metus.

K: Kuo SK tau patina?

A: SK yra labai svarbi bendruomenė, kadangi SK išmokino daug žmonių kaip elgtis su žalingais įpročiais ir kitais su sveikata susijusiais dalykais.

Tai yra ypač svarbu pradinukams, kadangi jie neturėjo pamokų,  skirtų sveikatai. SK buvo linksma, kadangi ten aš dariau įdomius projektus, kur plėčiau savo žinias ir žaidžiau kartu sui kitais SK nariais.

K: Kodėl, tavo nuomone, SK turėtų/neturėtų likti mokyklos bendruomenė?

A: Aišku turėtų likti. Be SK nebūtų kas mokintų visą mokyklą apie sveikatos taisykles. Ir tikrai nėra linksmesnio būdo kaip po pamokų eiti į būrelį, kur žaidi žaidimus ir mokinies apie sveikatą vienu metu.

 

Akcija „Gražioj aplinkoj gyventi smagiau“

 Akcija vyksta 3 dienas.

1 diena: Akcija „Klasių švara“
Visos klasės susirenka kartu ir sutvarko savo klases, kad jos būtų gražios ir švarios.

2 diena: Talka „Graži aplinka“

Visos klasės po pamokų susirenka kartu ir tvarko Panevėžiuko kaimą  ir mokyklos teritoriją – surenka šiukšles, lapus ir pan.

3 diena: Talka „Švarus kiemas“

Visi mokyklos mokiniai, kartu su savo tėvais ir kaimynais sutvarko savo kiemus.

Sporto diena

 Sporto diena organizuojama kiekvieną menėsio paskutinį pirmadienį . Visi mokyklos mokiniai kviečiami dalyvauti sporto dienoje.
Vykstant sporto dienai, mokiniai žaidžia ir dalyvauja įvairiuose sportiniuose žaidimuose , rungtyse, pvz. žaidžia krepšinį, tinklinį arba rungtyniauja kas pirmas laimės lenktynes.
Sporto diena organizuojama todėl, kad Sveikuolių klubas  skatina mokinius dažniau ir aktyviau sportuoti, būti sveikesniems ir linksmesniems.

E. Gvozdiovas 8 kl.

Rudens puokščių paroda mokytojams

Sveikuolių Klubo nariai mokytojams įteikia pilną krepšį  vaisių ir gėlių. Organizuojama puokščių paroda.

 

48fcf42a43cbd.jpg  

rudens-puokstes-foto-2955-1.jpg

  

Plakatų ir piešinių paroda

„Mes prieš AIDS“ 

Sveikuolių Klubas visada paruošia agitacinį, informacinį stendą apie AIDS ir jo pavojus ir taip pat organizuoja piešinių ir plakatų parodą.

 

 

 

             Programos "Gyvenimo įgūdžių ugdymas" praktiniai užsiėmimai

 Sveikuolių klubo nariai organizuoja įvairius praktinius užsiėmimus. Aprašome keletą iš jų. 

 2 pratimas. “Šeima” 
Ugdomi gebėjimai:
*
suvokti įvairius žmonių skirtumus.
*
ugdyti pagarbą, toleranciją ir dėmesingumą kitam. 
Trukmė:
15-20 min.
Priemonės:
kortelės su gyvūnais vaikams, suskirstyti į grupes po šešis. Didelis lapas su užrašu “Šeima”, rašikliai.
Pasirengimas:
kiekvienas vaikas nupiešia, kaip jis įsivaizduoja šeimą (ką veikia, kaip gyvena irk t.).
Eiga
Vaikai kuria bendrą pasakojimą ape bendruomenę.
            
Išdalinami paveikslėliai su gyvūnais. Vaikai, judėdami taip kaip juda ten pavaizduoti gyvūnai, susiskirsto į grupes.
             Paskui vaikai iš savo namuose nupieštų “šeimų” dideliame lape suklijuoja paveikslą – pasakojimą apie keletą šeimų (bendruomenę).
             Pakalbėkite su vaikais apie tai, kokie piešiniuose matomų žmonių panašumai. Kokie skirtumai tarp atskirų žmonių grupių kelia daugiausia rūpesčių? Kaip mes galime sumažinti tą egzistuojantį barjera? Kaip galime vienas kitam padėti?   

3 pratimas. “Pasaulis, kuriame aš norėčiau gyventi” 
Ugdomi gebėjimai:
*
suvokti aplinką, jos įtaką.
* racionaliai ir apgalvotai pasirinkti.
* konstruktyviai spręsti problemas.
Trukmė:
45 min.
Priemonės:
papildomos medžiagos “Pasaulis, kuriame aš norėčiau gyventi” kopijos.
Eiga
       
Paaiškinkite, kad mūsų asmeniniame gyvenime įtakos turi tai, kas vyksta aplink mus. Aptarkite kelis supančio pasaulio ir aplinkos poveikio žmonėms pavyzdžius.
         Pagal papildomą medžiagą siūlomos kelios diskusijos temos. Mokytojas gali pakeisti temas pagal tai, kokios problemos yra aktualios klasėje, mokykloje, bendruomenėje, gyvenamojoje aplinkoje ir kitur.
         Suskirstykite moksleivius į grupeles po 3-5 asmenis. Išdalykite papildomos medžiagos kopijas kiekvienai grupelei. Paprašykite kiekvienos grupelės pagal eilę apžvelgti kiekvieną situaciją. Pasižymėkite grupelės mintis (galima lentoje). Atkreipkite dėmesį, ar grupelė gali sutarti ir priimti bendrą sprendimą. Pažymėkite, kad pati diskusija daug svarbesnė nei išvados: galima ir nesutikti, tačiau svarbu išklausyti kito žmogaus nuomonę. Aptarkite kiekvieną situacija.
Pastaba.
Tam gali prireikti daugiau nei vieno užsiėmimo, ypač jei moksleiviai norėtų susirasti daugiau informacijos tolesniems debatams. Jei tam negalite skirti daugiau laiko, pasirinkite mažiau situaciju atsižvelgdami į tai , kas domina moksleivius, pvz., aplinkos apsauga, narkotinių medžiagų plitimas, asmeniniai santykiai ir kt. 

Papildoma pratimo  “Pasaulis, kuriame aš norėčiau gyventi” medžiaga

Jaunimui patinka televizija, filmai ir  kompiuteriniai žaidimai. Kai kurie tėvai ir mokytojai susirūpinę, jog jauni žmonės gyvena nesveikai, nesimankština ir mažai laiko praleidžia su savo šeimos nariais.
Ką manote jūs ir kodėl? 

Įvairus greitas maistas (sumuštinis, čebu
rekas, bandelė) dažnai yra riebus, jame daug cukraus, tačiau lengvai pagaminamas, greitai suvalgomas ir susijęs su moderniu guvenimo būdu. Tačiau natūralus, sveikas maistas (šiltas valgis, šviežios daržovės ir kt.) gali būti taip pat pigus, lengvai  pagamintas ir susijęs su modernaus gyvenimo įvaizdžiu.
Kurį maistą jūs renkatės ir kodėl?

 

Sveikuoliuko renginys
 

Kiekvienas SK narys organizuoja savo renginį. 

SVEIKUMAS IR PASIRINKIMAS.

Tikslas:
Po šios pamokos mokinys:

  1. Galės apibrėžti “sveikumo” sąvoką.
  2. Supras, kad rūkymas smukdo jo sveikumo lygį.

Pagrindinės žinios:
Sveikumas – tai gyvenimo būdas. Jį pasirenka tas, kas nori pasiekti aukščiausią pasitenkinimo gyvenimo lygį. Sakoma, kad viskas, ką žmogus daro, turi įtakos jo sveikatai. Sveikumas – tai ne inertiška būklė, o nuolatinis procesas. Žmogus gali siekti sveikumo ir tada, kai jis sveikata nesiskundžia, ir tada, kai jis turi fizinių trūkumų. Sveikumas apima visus žmogaus gyvenimo siekius, interesus, įpročius. Jis leidžia viskam turėti savo vietą. Sveikumas – tai savęs gerbimas, savęs puoselėjimas.

 Planas:
Žaidimas “Svajonių sala”

Paaiškinkite mokiniams, kad visa klasė žais “Svajonių salos” žaidimą. Šiame žaidime išsipildo visų svajonės. Tačiau kiekvienas gali pasirinkti tik vieną svajonę iš šių: Sveikata, Turtas, Šlovė, Meilė, Draugystė, Šeima. Surašykite juos lentoje. Atsakinėti mokiniai turės greitai. Paklausę mokinio “Kokia tavo svajonė?”, kelias sekundes palaukite atsakymo ir kreipkitės į kitą mokinį. Atsakymus žymėkite lentoje, prie atitinkamų kategorijų. Kai visi mokiniai bus atsakę, paprašykite kelis iš jų paaiškinti savo pasirinkimą. Paklauskite, kodėl jei nepasirinko kai kurių kategorijų, ypač Sveikatos.

Tegul mokiniai padiskutuoja, kaip šiandieniniai sprendimai, susije su sveikata, kada nors turės įtakos jų svajonių išsipyldimui. 

Mokinio saviugdos lapas
Jis padės tau geriau pažinti save – išsiaiškinti savo silpnybes ir stiprybes, savo tikslus, padės susidaryti “atakos planą” šiems tikslams pasiekti. Jis pildomas ne vieną savaitę ar mėnesį. Jeigu nori, gali tartis su draugais ar šeimos nariais.

 

KOVA SU RŪKYMU

 Tikslas:
Po šios pamokos mokiniai supras, kad šeimyninės scenos – kad ir dėl rūkymo – gali turėti įvairių pasekmių. 

Pagrindinės žinios:
Mokiniams reikia išmokti, kaip reaguoti į rūkorius. Aptarkite su jais tėvų bandymus kovoti su rūkymu ir priešiškumo taktiką.
Kuo geriau mokiniai mokiniai susipažins su situacijomis, tuo geriauū jie žinos, kaip į jas reguoti.
Pasidarykite “Nebaigtų pokalbių” kopijų. Parinkite vaidmenų atlikėjus.

Planas:
Suskirstykite klasę į dvi grupes. Viena grupė skaito epizodą Nr. 1, kita – epizodą Nr.2. Iš kiekvienos grupės parinkite mokinius vaidmenims atlikti. Tegul jie užbaigia pokalbius. Suvaidinus abu epizodus, aptarkite jų pabaigas. Paskatinkite mokinius pagalvoti apie kitas galimas pabaigas. Ar mokiniai mano, kad Smitų šeima pernelyg atsainiai žiūri į Madlenos problemas? Ar Stiveno priešiškumo taktika rūkoriaus sulaikys nuo rūkymo?
 

 

2011 – 2012 m. projektas „ Kauno raj. Vaikų ir jaunimo sveikos mitybos bei vandens vartojimo įgūdžių formavimas“

Atlikti darbai :
1.      Foto ir piešinių konkursas „ Švarus vanduo – gyvybės šaltinis“.
Siuntėme 2 priešmokyklinės grupės piešinius ir 9 kl. mok. Evelinos Martinionytės nuotraukas.

2011-06-20 17.43.48.jpg

2011-06-20 17.43.54.jpg


 

2011-07-02 14.43.21.jpg

 2.      Akcija „ Geriamasis vanduo ant tavo stalo“. Dalyvavo mokyklos bendruomenė.

        Švarus vanduo-gyvybės šaltinis

„Vanduo. Tu mums atrodai pats paprasčiausias dalykas. Tavimi mėgaujamės neturėdami nė menkiausio supratimo, kas iš tikrųjų esi", - taip apie vandenį yra pasakęs legendinio kūrinio „Mažasis princas" autorius Antoine'as de Saint Exupery.
Tikra tiesa. Vandenį naudojame kasdien pačioms įvairiausioms reikmėms: gerti, gaminti valgyti, praustis, skalbti ir dar tūkstančiams kitų dalykų. 
Vanduo yra būtinas gyvybei. Netgi teigiama, kad gyvybė Žemėje kilo iš vandenyno. Žmogus be maisto išgyvena savaites ar net mėnesius, tačiau be vandens gali mirti per keletą dienų. Vanduo sudaro didžiausią žmogaus organizmo dalį – apie 60-70 procentų. Netekęs apie 12-20 procentų vandens, organizmas žūsta apsinuodijęs savo paties apykaitos produktais. Gyvybiniai procesai gali vykti tik tada, kai ląstelėse yra pakankamai vandens. 
Kovo 22 d. minima Pasaulinė vandens diena. Ją 1992 metais inicijavo Jungtinių tautų Generalinė asamblėja. Nuo 1993 metų pradėtą švęsti Pasaulinę vandens dieną globoja UNESCO. Kiekvienais metais šiai dienai išrenkamas šūkis, atspindintis pagrindinę pasaulinę vandens problematiką. 2010 m. Pasaulinės vandens dienos tema “Švarus vanduo - sveikas pasaulis”.
Žmonijai svarbu ne tik tai, kad geriamojo vandens būtų pakankamai, bet kad jis būtų ir geros kokybės Paprastai sakoma: švarus vanduo — sveikatos šaltinis.
 Gamtoje gausu skanaus vandens, bet idealiai švaraus nėra ir negali būti. Nereikia užmiršti, kad vanduo — vienas iš geriausių tirpiklių. Atrodo, kas galėtų būti švaresnis už pavasario lietaus lašus arba skaidrias snieguoles? Tačiau prieš nukrisdami ant žemės lietaus lašai įsisodrina azotu, deguonimi, anglies dioksidu, dulkėmis.
Kokį vandenį geria ląstelės?
 Be abejo, tas vanduo turi būti švarus, kad neužsikrėstume ir neapsinuodytume ir tuo užsiima filtrai. Bet tiesą sakant, mūsų ląstelėms visiškai nesvarbus nei vandens kvapas, nei skonis.
 Svarbu, kad vanduo patektų į ląsteles.
 Toks vanduo pirmiausia turi būti struktūruotas, nešti gerą informaciją apie sveiką ir ilgą gyvenimą. Antra, jis turi turėti mineralų, kad neišplautų iš jų iš mūsų. Trečia, jis turi būti pakankamai takus ir skvarbus - tam tikro paviršiaus įtempimo. Ketvirta jis turi būti gyvas. Gyvas - tai nešantis energiją, o ne ją atimantis. Bet koks ilgiau stovintis vanduo praranda energija, todėl jos tikrai nėra buteliuotame vandenyje. Penkta, vanduo turi būti silpnai šarminis. Su tokiu vandeniu (geriant jį) iš organizmo išeina rūgštys, vadinasi ir ligos.
Vanduo sudaro 70% organizmo, vandeniu padengta apie 70% žemės paviršiaus. Be vandens nebūtų gyvybės ir be vandens žmogus paprastai išgyvena apie 3 dienas, kai be maisto gali prabūti keliasdešimt dienų. Vanduo sudaro 70% organizmo, vandeniu padengta apie 70% žemės paviršiaus. Be vandens nebūtų gyvybės ir be vandens žmogus paprastai išgyvena apie 3 dienas, kai be maisto gali prabūti keliasdešimt dienų.

 Deje daugelis žmonių nevertiną vandens ir net jį be reikalo eikvoja palikdami atsuktą kraną, ilgiausiai maudydamiesi duše ar vonioje. Todėl siūlau pradėti gerbti ir vertinti vandenį bei jį taupyti. Prieš geriant vandenį reikia padėkoti ir net kokią gerą mintį ir energiją ‘nusiųsti’.

Nuotrauka5379.jpg
 

Nuotrauka5380.jpg

 

Nuotrauka5384.jpg

 

Nuotrauka5385.jpg

 

Nuotrauka5381.jpg

 

Nuotrauka5383.jpg

 

Nuotrauka5382.jpg

 

 

     Sveiko maisto akcija „Ką sveikuoliui valgyti mokyklos valgykloje“.

 

Balandėliai „Delikatesas“

Kopūstai, morkos, svogūnai, ryžiai, aliejus.

Kopūsto lapus paprastai apvirti vandenyje. Įdarui: smulkiai sutarkuoti dvi žalias morkas, sumašyti su aliejuje pakepintais svogūnais ir išmirkytais bei apvirtais ryžiais. Tokį įdarą dėti į paruoštus kopūsto lapus ir suvynioti balandėlius. Troškinti 20 min., užpylus vandens ir įdėjus šaukštą aliejaus. 
 

Pupelių sriuba

Perlinės kruopos, ryžiai, pupelės, svogūnai, morkos, česnakai, kmynai, mairūnas, aliejus, džiovintos prieskoninės žolės.

2 šaukštus perlinių kruopų, 2 šaukštus ryžių ir 3 šaukštus pupelių pamerkti iš vakaro šaltame vandenyje, išvirti atskirai. Morkas sutarkuoti stambia tarka, svogūną smulkiai supjaustyti ir viską pakepinti aliejuje. Į 1,5 litro verdančio vandens sudėti pakepintas daržoves, išvirtas kruopas ir pupeles, įdėti supjaustytas 2 skilteles česnako, kmynų, mairūno ir pavirti 1 min. Puodą nukaisti ir palikti uždengtą 15 min. Įdėti prieskoninių daržovių, žalumynų, šaukštelį grietinės. 
 

Pertrinta daržovių sriuba su pyrago džiuvėsėliais 300g

Bulvės, morkos, kopūstai, petražolės, prieskoniai, aliejus, pyrago džiuvesėliai.

2 bulves nulupti, supjaustyti kubeliais, užplikyti 1,5 stiklinės verdančio vandens, virti 5 min., sutarkuotą morką, truputį pjaustyto kopūsto supilti į verdančias bulves ir virti dar 2 minutes, daržoves pertrinti, pridėti prieskonių, džiovintų petražolių, gelsvių, arbatinį šaukštelį aliejaus, smulkinto svogūno ir česnako. Valgyti su pyrago džiuvėsėliais.



Panevėžiuko pagrindinės mokyklos sveikuolių klubas


Darom 2009